جمعية Fe-male

Menu

مسيرة يوم المرأة العالمي في لبنان

يأتي اليوم العالمي للمرأة هذه السنة ليشهد على مبادرة اخذتها مجموعات نسوية وطلابية ونسائية وقررن فيها أن يمشين معاً، من ساحة ساسين الى حديقة قصقص، وذلك نهار السبت في ١١ آذار ٢٠١٧، الساعة ١٢ ظهراً في مسيرة يوم المرأة العالمي.

لماذا هذه المسيرة؟

لأن أصوات النساء تعلو فوق صوت المعركة، لأن النساء في قلب القضايا الاجتماعية والسياسية والقانونية وقادرات أيضاً على قلبِها. لأننا لا نزال نسمع نفس التبريرات والمساومات على حقوق أساسية تضمن لنا المساواة الكاملة والعدالة الجندرية. فالنساء في لبنان سواء في المنزل أو من اللحظة التي تخرجن فيها من ابواب منازلهن تعشن صراعات يومية مع النظام الأبوي. نسير معا لأن لا مساومة..لا مساومة على أن المساواة الكاملة الشاملة قابلة للتحقيق!

ندعوك أينما كنت، من أقصى الجنوب الى أقصى الشمال، من السواحل الى الضواحي، من جبل لبنان ومن البقاع وبعلبك وجرود عرسال، سواء كنت ربة منزل او عاملة، سواء كنت حزينة ام فرحة، لبنانية ام مقيمة، سواء كنت ناشطة ام طالبة، لأن نسير معا في أحياء بيروت، احتفالا بنضالات ومعارك النساء اليومية، وقدرتهن على الانتصار الدائم.

زمن الأبوية قد إنتهى، وها نحن ذا، سوف نسير معاً وأمالنا تسير قبلنا!

عاش نضال النساء في كل مكان!

********

This year, the International Women’s Day will be commemorated through an initiative taken by various feminist, student, and women’s groups that decided to march together, from Sassine Square to Kaskas Garden, on Saturday March 11th, 2017 at 12 noon for the IWD march.

Why this march?

Because women’s voices matter now more than ever and on all fronts, because women are at the very core of social, political, and legal issues and are able to fundamentally shift their course, because we still hear the same excuses and compromises over the basic rights that guarantee us complete gender equity and justice. Both at home and from the moment they step outside their doors, women in Lebanon live daily struggles under patriarchy.

We will march together because we refuse to compromise.

We refuse to compromise the achievement of complete and total equity

Wherever you are, from the utmost North to the farthest South, from the coasts to the suburbs, from Mount Lebanon, Bekaa, Baalbeck, and the Aarsel valleys, whether your workplace is inside the house or outside it, whether you are happy or in despair, Lebanese or resident, activist or student, let us march together in Beirut’s streets and neighborhoods in celebration of women’s daily battles and struggles, and their capacity to always emerge victorious.

The time of patriarchy has ended, and here we are, marching together with our hopes ahead of us!

Long live the struggles of women!

Categories:   أخبار, أخبار Fe-male